Category
Branding, Illustration, Packaging, Photography

Desarrollo de identidad visual para la edición limitada 2025 de Tío Pepe en Rama @tiopepewines un fino de producción singular. Diseño basado en la evocación sensorial del entorno de crianza y las características organolépticas del vino.
La etiqueta se ha impreso en papel texturizado Artisan Blanc Plus de AveryDennison, comunicando autenticidad y calidad artesanal. La jerarquía visual se articula mediante estampación en caliente con tres planchas de bronce macizo de Arqué y Kurz Germany, destacando la ilustración artesanal de su parra envolvente de la calle Ciegos y su icónica bodega. El acabado piramidal, omnipresente en la marca, refuerza su herencia.
La paleta cromática y la composición gráfica se inspiran en los claroscuros de la bodega y los brillantes reflejos verdosos del vino, buscando una conexión visual y emocional que transmita la esencia de la primavera embotellada.

.

Tío Pepe en Rama 2025: An Evocative Design

Visual identity development for the 2025 limited edition of Tío Pepe en Rama, a uniquely produced fino. Design based on the sensorial evocation of the wine’s aging environment and the wine’s organoleptic characteristics.
The label has been printed on textured Artisan Blanc Plus paper by AveryDennison, conveying authenticity and artisanal quality. The visual hierarchy is articulated through hot stamping with three solid bronze plates by Arqué and Kurz Germany, highlighting the handcrafted illustration of the vine enveloping Calle Ciegos and the iconic winery. The pyramidal finish, omnipresent in the brand, reinforces its heritage.
The color palette and graphic composition are inspired by the chiaroscuro of the winery and the bright greenish reflections of the wine, seeking a visual and emotional connection that conveys the essence of bottled spring.